Blog Single

27 jan

Lad eleverne lære i et godt indeklima

Indtil videre er der vist ingen, der har fundet nogen universel tilgang til læring, der gør alle elever – uanset deres opvækst og deres vilkår fra naturens side – til højtbegavede samfundsborgere. Hvad de fysiske rammer for undervisningen gælder, er der dog nogle ting, vi godt kan sige gør en forskel, hvad det at skabe et godt læringsmiljø angår. Det vil bl.a. være ting som indeklimaet i klasselokalet.

Gør noget ved den brugte luft

I løbet af en skoledag bliver et klasselokale fyldt med luft, der ikke er så rar at indånde, da eleverne til sidst mere eller mindre bare suger andres udåndede luft til sig. Det forårsager træthed og gør, at eleverne (eller kursisterne eller de studerende) ikke kan lære optimalt. Selvfølgelig kan du nemt i frikvarteret lufte ud i klasselokalet, men det er ikke sikkert, at det er nok til at gøre den store forskel.

Her kunne en løsning være at overveje klimaanlæg i skoler, da klimaanlæg i klasselokaler effektivt kan skifte den ”brugte” luft ud med ny og give dig mulighed for at justere ting i forhold til lokalers luftfugtighed og CO2-niveau. Er luften rig på ilt og fattig på CO2, er det nemmere at holde sig vågen.

Klimaanlæg i skoler på Sjælland

Alle skoler i Danmark kunne have fordel af et klimaanlæg, hvis de ikke allerede har ét. I København specifikt og på Sjælland generelt er det nemt at finde et firma med ekspertise inden for klimaanlæg til skoler, kontorer, hoteller m.v. Tag fat i Dankøling, hvis du er interesseret i klimaanlæg til skoler og ønsker at få at vide, hvor sådan en løsning konkret kunne se ud til de bygninger, du måtte stå med.

Skal børnene godt igennem uddannelsessystemet, så de kan bruge deres viden til at gøre Danmark grønnere eller nå andre ambitiøse mål i livet? Så tænk på de fysiske forhold, herunder ventilationen.

Related Posts

Leave A Comment